Мій педагогічний портрет

  Я,Сохацька Мирослава Василівна, народилася 01.10.1971 р .у м.Почаєві .Освіту здобувала у Бродівському педагогічному училищі(1986-1990 р.р.,по спеціальності «Учитель початкових класів») та Рівненському педагогічному інституті(1992-97р.р.,фах-«Викладач педагогіки і  психології дошкільної,вихователь»). Працюю вчителем початкових класів у ОЗ Почаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів Почаївської міської ради .Мій загальний педагогічний стаж становить 27 років.

    Свою педагогічну діяльність планую на принципах Державного стандарту початкової  освіти:

  -Кожна дитина- унікальна та обдарована.

  -Ціную дитинство.

  -Радість пізнання.

  -Розвиток вільної особистості.

  -Здоров’я та безпека.

  Прикладаю зусилля для того,щоб сформувати у дітей ключові компетентності,визначені Законом України про освіту. Прагну,аби мої учні опанували наскрізні вміння: читали із розумінням,уміли висловлювати свою думку усно і письмово,критично та системно мислили,були здатні логічно обґрунтувати свою позицію,оцінювати ризики,приймати рішення, розв’язувати проблеми, співпрацювали з іншими людьми.

    Намагаюся бути для моїх школярів наставником,порадником,психологом,тьютором,коучером,фасилітатором і просто подругою. Хочу,щоб клас став для них другою домівкою,де затишно та спокійно,де їх зрозуміють і підтримають,де кожен має право на помилку,а шкільна родина допоможе знайти вихід зі скрутної ситуації. Наші відносини ми будуємо на основі довіри,дружби та неформальності. Радію,коли мої учні активні й творчі,задоволені навчанням і радо поспішають до школи,до своєї класної спільноти.

    Освітнє(фізичне) середовище організовую на особистісно орієнтованому підході.Клас поділено на осередки (навчальний,вчительський,мистецький,ігровий,дослідницький,для відпочинку).Розміщення ергономічних одномісних парт я змінюю відповідно до потреб учнів та навчальної діяльності:окремо,парами,групами,колом .Із навчальною метою використовую стіни класу та школи. Навчальний процес часто виноситься за межі класної кімнати.

    Для роботи є достатня кількість дидактичних матеріалів:мікроскоп великий та кишенькові,лупи,набір для дослідних робіт, грошових знаків, колекція корисних копалин , «Морське дно»,мірний посуд,терези,фізичний та політичний глобуси,різні види карт,музичні інструменти,ляльковий театр. Осередок вчителя оснащений комп’ютером, принтером .Тому  виготовляю роздатковий  матеріал власноруч,часто багаторазового використання (завдяки наявності ламінатора).

   Активно впроваджую інноваційні освітні технології та методи.У плануванні освітнього процесу використовую інтегрований підхід,передбачаю до 20% резервного часу,який ми використовуємо для виготовлення лепбуків,карт пам’яті,виконання проектів,моделювання…

    У 2018 році разом із своїми першокласниками я вступила до НУШ. Довелося переглянути завчені методики викладання,змінити підходи до роботи. Почався перший адаптаційно-ігровий період навчання. У цей час діти вперше спробували себе у ролі акторів інсценівок. Згодом ляльковий театр став частим гостем на наших уроках.

  Ми досліджували навколишній світ не лише зором, а й дотиком,нюхом та смаком,коли вивчали тему «Їжа»-дізнались про вітаміни та корисні продукти,готували смачний фруктовий салат.

  Вміння працювати в команді формувала під час виготовлення колективних поробок,велетенських розфарбовок,будування « космічної ракети», «вежі успіху»,що допоможе нам досягти вершин наук.

   Ми освоїли роботу в парах та групах.

   Психо-емоційний стан дітей контролюю  за допомогою Куточка настрою.

   Розпочинаємо наш робочий день зустріччю в ранковому колі,коли ми обмінюємося цікавою інформацією,дізнаємось новини та завдання на сьогодні,обираємо дитину дня,граємося. На зустріч до нас приходять скелет(коли вчили опорно-рухову систему),шкарпетник,устами якого не страшно озвучити те,що тебе хвилює,і навіть випадає цукерковий дощ. Тут ми спільно обговорюємо проблеми і шукаємо шляхи їх розв’язання,вчимося бути уважними один до одного,толерантними,ввічливими, чемними,створюємо доброзичливу і приємну атмосферу на початок дня.

  Захоплюючим був для учнів Кольоровий тиждень,тоді діти не тільки здобували знання про речі,пов’язані з певним кольором, а й отримували кольорові призи,приходили до школи в одязі сонячної кольорової гами,вибирали принца та принцесу Синього королівства,визначали час за зеленим годинником,вирощували Цибульне дерево,вчилися писати «зелені слова».

    Для формування математичних компетентностей використовую різні прийоми та засоби.Розвитку логічного мислення ,уяви сприяли заняття із танграмом,геобордами,паличками Кюізенера, побудова блок-схемів до задач,складання обернених задач…Застосовую організаційну систему Щоденні-3:математика самостійно,математика з другом та математика письмово.Велику увагу приділяю практичній спрямованості виучуваного:визначаємо,скільки потрібно грошей,щоб зготувати бутерброд,для мандрівки,як заощадити(елементи підприємливості).

   Реалізовувати завдання уроків допомагає конструктор Лего:6 цеглин та плейбокс.Застосовую їх на ранкових зустрічах,під час руханок,на групових та індивідуальних заняттях,для об’єднання в групи,для самоаналізу,ігор.Конструювання розвиває творчий потенціал дитини,її образне мислення,допомагає втілювати ідеї в життя,здійснювати винаходи,захоплено працювати і бачити результат своєї праці.

   На уроках української мови вчу дітей вільно володіти рідною мовою,взаємодіяти усно та письмово,досліджувати та створювати медіа продукти,логічно обґрунтовувати свою позицію,розвиваю читацькі та комунікативні компетентності.Щоб виховати позитивний пізнавальний інтерес до читання,створена  класна бібліотека,квітне Дерево читання.Щомісяця проводимо Марафон читачів із веденням щоденника,діти звикли до щоденного читання по 10,15,а згодом по 30 хв.Найактивнішим  читачам вручаємо приз:цікаву збірку.Наш клас отримав подарунок від  дитячого письменника Олександра Зімби,автор прислав комплект книжок про пригоди Бровка та Мурчика.

    Полюбляють учні одну із щоденних діяльностей-читання для себе,коли вони самі обирають книжку,місце для читання,зручну позу.Залюбки читають для друга, в особах,з передбаченням,грать гру «Диктор».

    Часто використовую стратегію РАФТ(діти створюють висловлювання ,вибравши роль,аудиторію,форму висловлювання:монолог,діалог,СМС,спілкування по телефону чи скайпу,записка,лист,голосове повідомлення, а також тему,на яку хочуть поспілкуватися.В захваті вони і від Сторітелінгу,ФІшбоуну.

   Змістову лінію «Театралізуємо» реалізовую за допомогою лялькового театру, або створюємо героїв пальчикого театру чи пластилінові ляльки.Розігруємо не лише уривки творів,а й сюжетні ситуації.Невід’ємним атрибутом нашого шкільного життя стала робота у Щоденниках вражень(Щоденні-5,письмо для себе),де діти записують свої думки вільно:бажаним кольором ручки чи фломастера,у довільній формі,використовуючи малюнки, піктограми,наліпки.

   На початку вивчення теми складаємо таблиці ЗХД(знаю,хочу дізнатися,дізнався).Створюємо Т-схеми(за і проти).На закріплення  малюємо ментальні карти.

     НА уроках ЯДС методом досліджень та спостережень вчу учнів самостійно здобувати знання .Ми часто ходимо на екскурсії,екологічні мандрівки,вивчаємо природу з першоджерела.На основі побаченого аналізуємо,висловлюємо міркування,робимо висновки.Учні розвивають в собі почуття першовідкривача,розвивають критичне мислення.Найактивніші отримують Диплом дослідника.

       Велику частку часу працюємо в групах.Це вчить спілкуватися,співпрацювати,обгрунтовувати думку,спільно приймати рішення,закладає навички роботи в команді.

      Лупи стали для нас підручним приладом частого використання.В освоєнні природничих компетентностей використовую різні види карт.Вважаю,що школа повинна давати практичні знання,готувати до життя.Тому намагаюсь давати завдання,які готують дітей до орієнтації в життєвих умовах.Так при вивченні теми "Їжа"пробували кашоварити,дегустували найсмачнішу, за мовою малих кухарів,кашу,вчилися сервірувати стіл.Уроки інтегрувалися:досліджували різні види круп,час їх варіння,працювали зі Стіною слів,писали доступні на той час дітям слова рідною та іноземною мовами,цікавилися,як їжа   "мандрує " організмом.

     На прогулянках вивчали флору парку,вимірювали товщину стовурів дерев сантиметрами та обіймами.Провели екологічну операцію"Нагодуй птахів"-виготовили та розвісили на пришкільній території годівнички.

     Дуже полюбляють мої учні щось садити та вирощувати.Власними руками ми виростили зелене перо цибулі на "цибульному дереві",зевели "крес-салатника".Із вирощеного -приготували і спожили салат.Під час досліду з пророщеною пшеницею визначили умови,найсприятливіші для росту рослин.Досліджували,як мандрує вода,розчинні та нерозчинні речовини.Теоретичні знання закріплювали виконанням завдань на індивідуальних картках.Створювали моделі дихальної системи,скелета людини,власну книжечку "Системи мого організму",лепбук "Транспорт","Моє тіло".Розвивали навички емпатії,досліджували власні емоції.

     Проведені тематичні дні ,тижні сприяли формуванню цілісної картини світу,здатності сприймати світ системно,з різних сторін.

      Визначити опорні знання дітей,виявити їх пізнавальні інтереси,ступінь засвоєння опрацьованого матеріалу допомагає мені таблиця ЗХД(знаю,хочу дізнатись,дізнався).

      Вчу дітей проводити самоаналіз своєї роботи.У зошитах вони відзначають,що їм вдалося,а над чим ще потрібно попрацювати.Наприкінці уроку цеглинками Лего сигналізують про свою старанність,на Лінійці самоцінки прищіпками демонструють свій прогрес.

     Приймаю участь  в експериментально-дослідній діяльності школи.Впроваджую прийоми навчання в русі,клас став переможцем у конкурсі руханок.Працюю разом із колективом над виконанням завдань по створенню екошколи.

   Проводжу роботу з обдарованими дітьми.Кілька років поспіль наш клас отримував звання найактивнішого у Міжнародному конкурсі "Колосок".Учениця Цінцірук Мар'яна здобула І місце в Конкурсі Яцика.Мої вихованці неодноразово виборювали призові місця у поетичних читаннях,їм вручалися призи за кращу власноруч виготовлену іграшку,конструкторські моделі.

      Здружують класний колектив  подорожі та екскурсії рідним краєм,спільні творчі справи.З великою охотою готуємося до святкових ранків,де маємо можливість продемонструвати свої декламаторські,музичні,співочі та сценічні таланти.Традиційними стали в нашому класі День вишиванки, Свято іменинника з конкурсами,розвагами,показами мод,смаколиками та подарунками.МИ дбаємо про всіх та кожного.Так,коли наш однокласник ніяк не міг насмілитись прийти до школи в окулярах,ми  одягли їх цілим колективом,влаштувавши День окулярів.

      Приймаю участь у громадській роботі -є співзасновником громадської  організації "В майбутнє-разом.м,Почаїв" та учасником соціального мікропроєкту Почаївської громади.

      У своїй роботі вважаю обов'язком:

-поважати кожну дитину;

-вірити в її успішність;

-вміти вислухати і дотримуватись конфіденційності;

-бути послідовною і справедливою;

-мати високі очікування щодо кожого учня,у тому числі й з особливими освітніми потребами;

-цінувати особисті зусилля дітей;

-організовувати стимулююче освітнє середовище;

-постійно поповнювати свої знання про розвиток дитини.

     Створила блог,матеріали якого можуть стати у нагоді колегам,батькам та учням.

Коментарі